Kierownik Wycieczek Szkolnych – Kim jest i czym się zajmuje?
Cześć! Na wstępie chcielibyśmy Ci podziękować, że wybrałeś nasz artykuł jako źródło informacji. Poznasz w nim m.in obowiązki kierownika wycieczek.
Kierownik Wycieczek Szkolnych – Co kryje się pod tą nazwą?
Mówiąc zwięźle i na temat: Kierownikiem wycieczek nazywamy osobę, która głównie sprawuje czysto organizacyjno-techniczne funkcje wycieczki szkolnej. Kontroluje, dyktuje i czuwa nad logistyką oraz poprawnym przeprowadzeniu wycieczki, zgodnie z jej założeniami programu i zasadami bezpieczeństwa.
Jakie są obowiązki kierownika wycieczek?
Oczywiście praca ta daje mnóstwo satysfakcji i frajdy, jeśli lubimy wchodzić w interakcję z dziećmi i młodzieżą. Istnieją nawet osoby, które uważają, że ten typ profesji ich odpręża. Z własnego doświadczenia możemy się pod tym stwierdzeniem podpisać 😉
Zatem przechodząc do sedna – obowiązki Kierownika Wycieczek:
- Przed planowanym terminem odbycia się wyjazdu, kierownik ma za zadanie opracować program i regulamin wycieczki. Zdarza się, że dostajemy pewne założenia od naszych przełożonych według, których takowy program trzeba ułożyć. Jeśli jednak mamy wolną rękę to warto by zawierał on elementy edukacyjne oraz rozrywkowe, a najlepiej jeśli poprzez rozrywkę będziemy mogli jednocześnie edukować uczestników. Taki sposób działania jest najbardziej efektywny i to właśnie z niego dzieci wynoszą najwięcej wiedzy jak i dobrych wspomnień,
- Co do regulaminu – to warto dobrze go przemyśleć tak, aby nie pominąć istotnych aspektów oraz skupić się przede wszystkim na zasadach tyczących się bezpieczeństwa zarówno kadry jak i uczestników wycieczki. W trakcie trwania wyjazdu, kierownik wycieczek musi zwracać uwagę, by dzieci lub młodzież, ale również kadra, przestrzegała regulaminu. Regulamin powinien być bezwzględnie egzekwowany,
- Kolejnym obowiązkiem kierownika wycieczek jest zagwarantowanie adekwatnych warunków niezbędnych do realizacji planu.Przykładowo – jeśli w planach mamy przeprowadzić zajęcia sportowe to kierownik musi zadbać o sprzęt i miejsce, w którym mają się one odbyć,
- Kierownik odpowiada za organizację transferu z punktu A do punktu B oraz z Punktu B z powrotem do punktu A. Dotyczy to również transportu w pośrednie miejsca zwiedzania w okolicy, w której trwa wycieczka,
- Organizacja zakwaterowania i wyżywienia dla uczestników oraz kadry,
- Przydział zadań i obowiązków wychowawcom, opiekunom, a czasem też uczestnikom,
- Kierownik wycieczek zajmuje się również budżetem przeznaczonym na organizację wyjazdu. Dysponuje on środkami finansowymi i ustala na co konkretnie zostaną wydane. Natomiast po zakończeniu wyjazdu, dokonuje rozliczeń i podsumowuje całokształt wyjazdu.
Podsumowanie
Praca kierownika wycieczek szkolnych nie należy do najmniej wymagających, ale dla osób z charyzmą, umiejętnością organizacji i lubiących kontakt z ludźmi będzie wymarzonym zawodem.
Cieszymy się i doceniamy, że przeczytałeś cały artykuł. Jeśli wciąż, niektóre kwestie są dla Ciebie niejasne , to zachęcamy do przeczytania naszych innych artykułów lub do bezpośredniego kontaktu z nami.